Sigurno je da se ljudi nađu zatečeni kada shvate da njihov automobil troši više goriva nego uobičajno, ali šta se dešava kada shvatite da je došlo i do povećane potrošnje motornog ulja?
U ovom tekstu navešćemo dva tipična slučaja kada može doći do povećane potrošnje motornog ulja, koja su privremenog karaktera, a uzroci su slični onima koji dovode do takozvane “nulte potrošnje motornog ulja”.
Prvi slučaj se tiče prelaska sa upotrebe mineralnog ili polusintetičkog motornog ulja na upotrebu sintetičkog motornog ulja, kod koga je u većini slučajeva i sama viskozna gradacija niža. Kao što je poznato, vremenom se u motoru stvaraju talozi i naslage pogotovo kod motora koji su koristili mineralna motorna ulja ili čija je zamena bila neredovne.
Kvalitetno sintetičko motorno ulje koje sadrži aditive će vremenom da rastvara i disperguje nastale taloge, što će dovesti do bolje cirkulacije ulja, ali privremeno i do povećane potrošnje, budući da više motornog ulja završi u cilindru. Potrošnja ulja se stabilizuje i vraća na normalan nivo prilikom druge ili treće zamene.
Naravno, zbog taloga i slabijeg protoka ulja u pojedinim delovima motora, prilikom korišćenja mineralnog ulja, potrošnja ulja može biti i manja od “normalne” što vozači najčešće smatraju prednošću ali to svakako ne predstavlja prednost, čak šta više to je signal za uzbunu. Jer je svakako bolje da motor troši ulje pa i u maloj količini nego da ga uopšte ne troši (“nulta potrošnja”), jer je tada podmazivanje lošije, što direktno može doprineti ozbiljnim kvarovima.
Drugi slučaj se odnosi na duži period gradske vožnje. Tačnije, posle dužeg perioda vožnje u gradskim uslovima, naročito zimi, u karteru se skuplja nesagorelo gorivo i voda - kondenzat. I ako se nakon tog dužeg perioda gradske vožnje odlučite na dužu vožnju van grada, uz maksimalno dozvoljenu brzinu u toku par sati, često dođe do velike potrošnje motornog ulja.
Po završetku puta je dobro proveriti nivo motornog ulja, te ako je na minimumu ili ispod njega, treba doliti potrebnu količinu motornog ulja. Nakon toga se potrošnja vraća u normalu. No, ipak ako je motorno ulje zbog zimskih uslova u gradskoj vožnji bilo degradirano, i potrošnja je i dalje visoka čak i posle dolivanja neophodno ga je zameniti. Posle zamene motornog ulja i filtera potrošnja ulja se vraća u normalu.
Zbog svega navedenog najbolje je da od samog početka u svoj automobil sipate kvalitetno motorno ulje kako bi Vaš motor stalno radio kao nov, ali u svakom slučaju nikad nije kasno da počnete sa upotrebom kvalitetnog ulja, naša preporuka je svakako da se opredelite za odgovarajuće MobilTM motorno ulje za Vaš automobil.