Magično finale F1 za Oracle Red Bull Racing tim na trci za Veliku nagradu Abu Dabija!

26. novembar, Abu Dabi, Ujedinjeni Arapski Emirati: Finale sezone, Trka za Veliku nagradu Abu Dabija 2023., zaokružila je fenomenalnu sezonu u kojoj je Oracle Red Bull Racing tim ponovo ispisao istoriju. Automobil RB19, vozači, tim, partneri svi zajedno doprineli su fantastičnim rezultatima ove godine!

Kada je u pitanju sama trka može se reći da je bila veoma uzbudljiva! Max je na samom startu dobro krenuo i preuzeo vođstvo ispred Leclerc-a i McLaren-ovog Oscar Piastri-a, iako se može reći da je Leclerc fantastično krenuo sa druge pozicije. Iza njih Lando Norris ukrao je četvrto mesto George Russell-u.

Pérez je, u međuvremenu, izgubio svoju pol poziciju (P9), pošto ga je obišao Pierre Gasly iz Alpine, dok je Lewis Hamilton sa P11 pretekao Nico Hülkenberg-a.

Međutim, u preticanju Pérez-a, Hamilton je sišao sa staze u krivini br. 1, a dva kruga kasnije pružio je otpor Pérez-u ali se on izborio i ponovo zauzeo deveto mesto.

U samim prvim redovima, nakon što se odupreo snažnom Leclerc-ovom udarcu u prvom krugu, Max je pomoću DRS uspeo da pobegne Ferrari-ju, dostižući prednosti od 1,5 sekunde na početku 7. kruga. Noris je pretekao timskog kolegu Piastri-ja i zauzeo je P3, dok je Russell pretekao Australijanca i zauzeo P5. Iza njih, Pérez se srčano borio i sa P9 došao je na P7.

Max je na kraju 16. kruga otišao u box, gde je prešao na tvrde gume i u zastoju od 2,9 sekundi izbio je na P7, iza Carlos Sainz-a koji je takođe bio na tvrdim gumama, dok je Pérez na tvrdim gumama, izašao na P12, iza Daniel Ricciardo-a.

Yuki Tsunoda je tada po prvi put u svojoj karijeri vodio na Grand Prix-u. Međutim ne zadugo jer je Max ubrzo uspeo da pređe svoje konkurente, a kada se Tsunoda zaustavio u 22. krugu, šampion se vratio na P1.

Pérez, je u to vreme bio na P7, i polako se približavao Alonso-u, dobijajući motivaciju i preticanjem njega ali kasniije i Piastri-a izbio je na P5.

Nešto kasnije, na kraju 42. kruga, Pérez je drugi put otišao u box, a Max je svoj poslednji odlazak u box ostavio za kraj sledećeg kruga i izašao je u vođstvo, takođe na tvrdim gumama posle 2,3 sekunde pauze.

Pérez se ubrzo našao iza Norris-a i u 47. krugu, u krivini br. 6, ga je napao. Došlo je do kontakta i kao rezultat toga Pérez-u je izrečena kazna od pet sekundi za izazivanje sudara.

I posle incidenta, Norris je još uvek bio na Pérez-ovom nišanu i u sledećem krugu Pérez je i uspeo da ga pretekne, a u 54. krugu pretekao je i Russell-a i popeo se na P3. Sada je samo trebalo da napravi zaostatak britanca od pet sekundi u naredna četiri kruga kako bi se održao na podijumu.

A kako se Ferrari borio sa Mercedes-om za P2 u šampionatu konstruktora, Leclerc je računao da će, ako pusti Pérez-a, biti veće šanse da on dođe ispred Russell-a. Dakle, sa preostalim krugom, Leclerc je odstupio dozvoljavajući Pérez-u da prođe.

Pérez je leteo, skoro osam desetinki brže od Russell-a, ali sa samo krugom do kraja nije uspeo da napravi zaostatak i iako je prešao cilj i izbio na P2, kada je primenjena kazna od pet sekundi, skliznuo je nazad na četvrto mesto iza Russell-a. Bez obzira na Leclerc-ov hrabar potez kojim je pokušao da pomogne Ferrari-ju da pobedi Mercedes i u konkurenciji konstruktora kao i činjenicom da je na kraju zauzeo P2, to nije bilo moguće jer je treći bio Russell, a deveti Hamilton. Leclerc-ov timski kolega Sainz nije osvojio bodove, a njegova trka je bila kompromitovana jer ju je započeo sa 16. mesta.

Svetski šampion 2023. Max Verstappen izjavio je za kraj: „Bila je ovo nezaboravna sezona. Bilo je emotivno kada sam poslednji put vozio RB19, ovaj auto i tim su mi dali toliko toga. Moram da kažem veliko hvala svima u Red Bull-u, imali smo neverovatnu godinu. Biće teško ponoviti ovakvu godinu, ali uvek želimo da budemo bolji i da napredujemo, pa hajde da vidimo šta možemo da uradimo sledeće godine. U međuvremenu, mislim da je celom timu potreban odmor i da provedu neko vreme sa prijateljima i porodicom. Bila je ovo jednostavno divna godina.”

Sergio Pérez je dodao: "Uopšteno gledano, danas smo imali dobru trku. Mislim da sam možda mogao da trku svedem na jedan odlazak u box, to je nešto što treba pogledati i razmotriti. Verovatno bi bilo moguće, ali nećemo saznati nikad da li bi uspeo da jesam! Moje iskreno mišljenje je da je to bio samo trkački incident sa Lando-m, ali nažalost, stjuardi se nisu složili sa tim i dobio sam kaznu i izgubio drugo mesto u poslednjoj trci sezone.

Naučio sam ove sezone da nikada ne odustajem, imali smo uspone i padove, ali važno je samo gde završiš kada se sezona privede kraju. Zadovoljan sam sa celim timom, uradili su ogroman posao i zaslužili smo mnogo više danas. Imali smo najbolju sezonu u našoj istoriji i za koju je većinom zaslužan Max, on je bio izvanredan. Sledeće godine imamo još jednu šansu i idemo na to.”

Završivši sezonu kao što je i počela, na pobednički način, Christian Horner je rekao: „Pa spuštamo zavesu na godinu koja se može opisati samo kao neverovatna. Ovaj automobil će ući u knjige istorije kao veoma, veoma specijalni automobil. Pobediti u 21 od 22 trke je dostignuće za koje nikada nismo mislili da je moguće. Kakva godina, ne samo za one koje viđate iz nedelje u nedelju na stazi, već pre svega, za sve ljude iz tima koji su iza kulisa. Svo pomoćno osoblje je omogućilo ovo i odigralo svoju ulogu u izradi, isporuci i upravljanju ovim automobilom."

„Na kraju, želeo bih da se zahvalim našim partnerima i navijačima, koji su podjednako odigrali svoju ulogu u ovoj istorijskoj sezoni. Njihova posvećenost Timu je bila jaka tokom cele sezone i mi smo neverovatno zahvalni na njihovoj podršci.”

Neverovatna godina. Dvadeset i jedna pobeda tima iz dvadeset dve trke, četrnaest pol pozicija, pet pobeda u sprintu. Max je ovim trijumfima postao i prvi vozač u istoriji takmičenja koji je vodio barem 1000 krugova tokom jedne sezone. Rekordi za većinu uzastopnih pobeda. Jednom rečju fenomenalno!

Ovoj fenomenalnoj sezoni doprinelo je i Mobil 1 mazivo koje se staralo o performansama i motoru RB19, ali i o svoj pomoćnoj opremi.  Pronađite i Vi odgovarajuće Mobil motorno ulje za Vaš automobil pomoću našeg selektora proizvoda za putnička vozila.

A nama ostaje samo da sa nestrpljenjem očekujemo sledeću sezonu! Budite u timu najboljih!

Saznajte više o Mobil mazivima klikom ovde.

Copyright © 2020 Plattner
|
Website Terms & Conditions
closearrow-circle-o-downbars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram