Kada je pravo vreme za zamenu akumulatora?

Kao što je već opšte poznato akumulator je veoma važan deo automobila. Njegova uloga je da pruži snagu svim električnim sistemima i startuje motor. Danas, vozila imaju složene elektronske sisteme i muzičke uređaje kojima je neophodno konstantno napajanje električnom energijom. Neretko ovi sistemi ostaju bez napajanja pa je potrebno ponovo konfigurisati alarm, kodove za radio uređaj, centralnu bravu itd. Sve ove neprijatnosti se mogu na vreme sprečiti,  uz malo pažnje i održavanja moći ćete da produžite vek akumulatora i da ga držite spremnim za sve situacije.  U nastavku Vam skrećemo pažnju na najčešće probleme sa akumulatorima ali i kako da prepoznate kada je pravo vreme za zamenu istog.

Najčešći problemi sa akumulatorima:

  1. Otežano paljenje
  2. Verglanje motora
  3. Klik prilikom paljenja motora
  4. Periodično paljenje
  5. Teško paljenje na niskim temperaturama

 

Otežano paljenje

Imate probem sa otežanim paljenjem Vašeg automobila? Pod uslovom da niste zaboravili da isključite svetla prethodne noći, problem bi trebalo da bude u akumulatoru. Ipak, pre nego što posumnjate na njega, proverite i da li je upaljena neka elektronika kako biste bili sigurni da Vam neispravni prekidač ili spoj ne strvaraju problem.

Problem može biti taj da ili ne drži napon, ili akumulator ne dobija dovoljno struje da bi se napunio. Uz pomoć Voltmetra proverite da li je probem u punjenju. Upalite automobil, dok je motor u praznom hodu, proverite voltažu na terminalima, ako očitava bilo šta ispod 13V, verovatno imate neispravan alternator ili regulator (koji je ugrađen u alternator na novijim automobilima). Ako Voltmetar očita između 13V i 14V ono što takođe treba da proverite i dopunite su i elektroliti. Nizak nivo elektrolita će često usmritti akumulator. Skinite terminale i temeljno ih očistite, jer korozija utiče na protok elektrona do kablova. Sada kada su terminali čisti, napunite akumulator i testirajte da li drži napon i, ako i dalje ne drži napon, to verovatno znači da su olovne ploče istrošene ili je napravljen spoj među njima – što znači da je vreme za novi akumulator. Ukoliko Voltmetar očita 14V ili više, sa punjenjem vašeg akumulatora putem alternatora je sve u redu.

 

Verglanje motora

Ako motor vergla kada okrenete ključ, ali neće da upali, problem je najverovatnije u akumulatoru. Kada se nađete u ovoj situaciji, trebaće vam kablovi za startovanje i kao i drugi automobil sa ispravnim akumulatorom ali i njegov vozač voljan da Vam pomogne da upalite Vaš automobil. Nakon što upalite automobil, skinite kablove i ne zaboravite da se provozate bar jedno pola sata kako biste omogućili alternatoru da napuni akumulator. Zatim, ugasite motor na minut, a onda ga opet upalite kako biste bili sigurni da vas automobil neće ponovo ostaviti na cedilu. U većini slučajeva akumulator će se napuniti od alternatora i raditi još dan ili dva. Ali svakako ovaj period ne treba da uzmete zdravo za gotovo, već da ga iskoristite da potražite novi akumulator i zamenite ga pre nego što ponovo dođete u istu situaciju.

 

Klik prilikom paljenja motora

Ukoliko prilikom paljenja Vašeg automobila čujete klik, to je obično znak nedovoljne snage akumulatora, koja je potrebna da bi se aktivirali solenoid i anlaser, a sve u cilju pokretanja motora. Uzroci ovoga mogu biti višestruki. Neki od njih su nepotpuno punjenje alternatorom, previsok zahtev anlasera i neispravan solenoid startera ili relej. Da biste bili sigurni o čemu se radi, kao i da li je potrebna zamena nekog od navedenih elemenata, odradite testiranje u servisu.

 

Periodično paljenje

Ukoliko Vaš automobil jedan dan pali normalno, drugi se već pitate hoće li upaliti, budite svesni da imate problem. Da budemo precizniji ili su terminali olabavljeni, korozirali ili na drugi način oštećeni ili imate takozvanog električnog parazita tj. nešto što za posledicu ima povećano trošenje struje i kada je njen izvor isključen, a možda je u pitanju i neki neadekvatan spoj. Problemi sa terminalima se mogu rešiti relativno lako, jer sve što je potrebno da uradite je da ih očistite ili zategnete. Dok su električni paraziti komplikovanija priča. Dobar pokazatelj za njihovo postojanje je ako automobil pali normalno kada ga vozite nekoliko dana zaredom, ali neće da upali ako ga ne vozite sutradan. U svakom slučaju ne bi bilo loše da Vaš automobil u toj situaciji odvezete na pregled stručnom licu.

 

Teško paljenje na niskim temperaturama

Na ovaj znak treba obratiti posebnu pažnju jer je jedan od osnovnih znakova da je akumulator pri izdisaju, učestalo i teško paljenje na hladnijem vremenu. Učestalo je ovde ključna reč, s obzirom na to da je usled jako niskih temperatura, teže paljenje motora očekivano. Tačnije usled težeg raspršivanja goriva i povećane gustine ulja, akumulator ima manje snage nego u normalnim vremenskim uslovima što može dovesti do povremenog otežanog paljenja motora, ali ukoliko se ova situacija učesti onda je sigurno problem u akumulatoru. Svakako kod ove situacije treba da obratite pažnju i na motorno ulje koje koristite, naša preporuka je Mobil motorno ulje koje će u mnogome doprineti besprekornom radu Vašeg automobila čak i uslovima hladnog vremena.

Copyright © 2020 Plattner
|
Website Terms & Conditions
closearrow-circle-o-downbars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram