Ideja o automatskom menjaču se javila vrlo rano, još početkom dvadesetih godina prošlog veka. Prvi automatski menjač patentiran je još 1923. godine, a u radu je koristio vodenu paru. Na žalost, ovakav menjač se pokazao kao veoma neefikasan, pa su vozači morali da čekaju još desetak godina kako bi se pojavio prvi automatski menjač koji je u radu koristio hidrauličnu tečnost. Zbog korišćenja hidraulike pod pritiskom i konvertora obrtnog momenta, automatski menjači su se pokazali kao manje efikasni od manuelnih. Tačnije, pružali su slabije performanse i imali su veću potrošnju goriva, tako da je tek u poslednjih desetak godina, usavršavanjem mehanizma i upotrebom elektronike za regulisanje promene stepena prenosa, automatski menjač dostigao i prestigao performanse manuelnih menjača.
Što se tiče njihovog održavanje ono pre svega podrazumeva redovnu zamenu ulja u menjaču. Preporuke za zamenu ulja i intervale zamene ulja nalaze se u preporukama proizvođača. Ukoliko ste iste zagubili ili niste sigurni gde možete da ih pronađete, ne brinite veoma jasan pokazatelj da je vreme za zamenu ulja je i njegova boja. Novo ulje je svetlih nijansi, a vremenom postaje tamnije. Što tamnija, gotovo crna boja, govori da je vreme za zamenu ulja u automatskom menjaču. Takođe zamena ulja u automatskim menjačima je sigurno potrebna ako osetite vibracije i grubo trzanje na vašem automobilu.
U svakom slučaju savetujemo vam da ukoliko niste sigurni da li je vreme zamene ulja u vašem menjaču, savet potržite od stručnjaka, posetom servisa koji je zadužen za održavanje vašeg vozila. Imajte na umu da će redovno održavanje ulja u automatskom menjaču sprečiti potencijalne kvarove i time ćete izbeći skupe popravke.
Naša preporuka je svakako jedan od kvalitetnih MobilTM proizvoda iz linije MobilTM ATF koji će sigurno doprineti boljem radu vašeg automatskog menjača i izbeći svaki mogući kvar koji bi vas skupo koštao. Detaljnu ponudu naših prizvoda možete pronaći na B2C portalu za fizička lica ili B2B portalu za pravna lica.