8. decembar, Abu Dhabi, U.A.E – 2024. godina bila je najduža sezona u istoriji Formule 1, ali će sigurno biti i tema o kojoj će se pričati dugi niz godina.
Nakon 23 trke sezoni, došlo je do uzbudljivog finala u Abu Dhabi-u, koji je predstavljao još jednu tešku borbu za Oracle Red Bull Racing tim.
Staza je kao što znate postavljena u suprotnom smeru od kazaljke na satu i ima ukupno 16 krivina, devet levo i sedam desno. Trka se vozi na 58 krugova staze duge 5.281 km, a trenutni rekord kruga drži Max, koji je postavio vreme 1:26.103 još 2021. godine.
Svetla se gase i trka u Abu Dhabi-u počinje, Norris je poveo. Verstapen je pokušao da se ubaci sa unutrašnje strane ispred Oskara Piastri, ali zbog uske krivine 1, Holanđanin je zakačio zadnji točak McLarena, što je nateralo obojicu da se okrenu i bacilo ih na posledenje mesto na gridu.
Sainz je napredovao na drugo mesto, povratio poziciju i zauzeo prazno mesto koje je ostavio Piastri. Nazad je Sergio Pérez takođe imao kontakt u krivini 6 sa Valtteri Bottas-om. Dva kruga kasnije bio je primoran da završi trku, zaustavivši se na izlazu iz krivine 9, tad je i izašao virtualni bezbednosni automobil (VSC). Na kraju VSC-a, i Verstappen i Bottas su dobili kazne od 10 sekundi. Nažalost, to je bio kraj trke kao i sezone za Pérez-a.
Norris je s druge strane bio siguran u vođstvu, iako je Ferrari Carlos Sainz-a bio veoma blizu. Gasly je pokrenuo prvu rundu pit stopova, zadržavajući Russell-a od borbe na frontu.
Vozači na čelnoj poziciji su ostali na stazi nakon starta na tvrdim gumama, dok su ostali vozači izabrali da startuju na srednje tvrdim gumama i morali su da izvrše raniju promenu guma. Vozači na čelnoj poziciji počeli su da ulaze u pit stope oko 25. kruga, prelazeći na gume srednje čvrstoće za ostatak trke.
Sainz stiče nekoliko sekundi prednosti u odnosu na Norris-a. Verstappen je, u međuvremenu, nastavio da se penje na tabeli nakon što je odslužio kaznu tokom pit stopa. Kako je trka ulazila u poslednje faze, Holanđanin je bio siguran u top 10 i gledao je da maksimizuje broj poena.
Drugi Ferrari - Charles Leclerc-a, koji je startovao sa poslednjeg reda, sada je bio na poslednjem mestu na podijumu, dovodeći u rizik šanse McLarena za potencijalnu titulu konstruktora. Međutim, nije bilo šanse za Ferrari, jer je Norris uspeo da održi Sainza dovoljno daleko pre nego što su Sainzove gume skroz otišle. Ferrari je završio kao drugi i treći.
U poslednjem krugu, Hamilton je uspeo da pretekne svog timskog kolegu iz Mercedes-a, George Russell-a. Na kraju, Maks je lagano završio šesti, iza dva Mercedes-a.
Da nije bilo sudara na samom početku trke i kazne od 10 sekundi, mogla je to biti sasvim drugačija priča. Ipak, bila je to teška, ali snažna vožnja do kraja trke i kraj jedne zaista epohalne sezone.
Max Verstappen je nakon trke izjavio: " Presrećan sam što je sezona konačno gotova. Izvinio sam se Oskaru, jer je on moj prijatelj. Nisam imao ništa ni da dobijem ni da izgubim i mislim da je kažnjavanje bilo potpuno nepotrebno."
Nakon razočaravajućeg rezultata, Sergio Pérez je rekao: "Nije bila sjajna godina i želeli smo bolji rezultat danas, ali na kraju, to je verovatno sumiralo sezonu. Bila je zaista loša sreća imati sudar sa Valtteri-jem, skretao sam u krivinu 6 i udario me je s leđa. Na kraju nisam mogao da nastavim. Na neki način, olakšanje je što je sezona završena, bila je to veoma frustrirajuća i teška godina."
I pored svega ovo je bila veoma uspešna godina za Max Verstappen-a koji je četvrti put za redom svetski šampion Formule 1!
Ovim uspesima je pored fantastične ekipe RBR tima doprinelo i Mobil 1 mazivo koje je ove godine proslavimo svoj 50. rođendan i koje se već godinama stara o performansama i motoru RB bolida, ali i o svoj pomoćnoj opremi.
Pronađite i Vi odgovarajuće Mobil motorno ulje za Vaš automobil pomoću našeg selektora proizvoda za putnička vozila.
A nama ostaje samo da sa nestrpljenjem očekujemo sledeću sezonu!
Ostanite u timu najboljih!
Saznajte više o Mobil mazivima klikom ovde.