Mobil TM
Kontakt

Podmazivanje vozila sa hibridnim pogonom

30.09.2019

Hibridna vozila sve manje su nepoznanica, i sve su češći izbor vozača. Iako su ekološki mnogo čistija od vozila sa klasičnim SUS motorima, postoji i dosta nedoumica i nepoznavanja hibridnih pogonskih grupa, tipova i načina kako funkcionišu, kao i potreba za podmazivanjem hibridnih pogona.

Nisu svi hibridi isti
Pogonska grupa služi da obezbedi pogon točkova vozila. Kod klasičnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem, sastoji se od: motora, prenosa, pogonskih vratila, sistema oslanjanja i ogibljenja. Hibridna vozila ne samo da imaju dodatni elektromotor u pogonskom sistemu, nego su inženjeri raznim rešenjima maksimalno iskoristili prednosti dodatno raspoložive snage, i to koristeći tri osnovne postavke pogona. Prema konstrukciji, postoje redni (serijski), paralelni i redno-paralelni hibridni pogoni.

 

Redni (serijski) hibrid: Elektromotor stvara obrtne momente koje isporučuje točkovima, napajajući se strujom iz baterije, ili od strane generatora koji pogoni motor sa unutrašnjim sagorevanjem.  
Paralelni hibrid: Obrtni momenti koje zajednički stvaraju motor sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotor šalju se pogonskim točkovima. 
Redno-paralelni hibrid: Motor sa unutrašnjim sagorevanje i elektro motor mogu potpuno nezavisno stvarati obrtne momente i isporučivati ih točkovima. Ovo, treće, rešenje u praksi se pokazalo kao najefikasnije po pitanju ekonomičnosti, odnosno potrošnje goriva, pa je samim tim i ekološki najčistiji. Pri malim brzinama, kada je potrebno najmanje snage, pogon točkova obezbeđuje elektromotor, pri polasku iz mesta, kada je potrebno najviše snage elektromotor i SUS motor rade zajedno, dok se pri održavanju brzine i pri velikim brzinama koristi samo SUS motor.
Pored inkorporiranja elektromotora u pogonski sistem, svi hibridni automobili imaju dodatne elemente i tehnologije, kao što su sistemi rekuperacije energije pri kočenju, stop-start sistemi, paket baterija, a iznad svega, SUS motor male zapremine i velike efikasnosti, koji često koriste Millerov ciklus. Najčešće za prenos se korite CVT menjači. 

Napredne tehnologije za podmazivanje hibrida
SUS motori hibridnih pogonskih grupa koriste najnovije tehnologije kako bi sa svoje strane obezbedili maksimalnu efikasnost i najmanju moguću emisiju otrovnih izduvnih gasova. Zbog toga, su pred maziva postavljeni izuzetno visoki standardi i oprečni zahtevi. Što manja količina ulja, što nižeg viskoziteta, mora obezbediti maksimalno efikasno podmazivanje, smanjiti otpore trenja, ohladiti motore i zaštititi ih od habanja. Inženjeri ExxonMobila stalno testiraju i unapređuju motorna ulja namenjena za hibridne pogone. Izrazito teškim testovima koji simuliraju non stop vožnju od 80.000 kilometara u gradskim i uslovima vožnje van grada, dokazano je da  Mobil 1™ 0W-20 i Mobil 1™ 5W-30 imaju izvanredne performanse, bez obzira u kom tipu hibridne pogonske grupe su korišćeni. Podmazivanje i hlađenje motora u svakom trenutku je odlično, stvaranje naslaga minimalno, isto kao i habanje motora. U svim hibridnim konfiguracijama i konstrukcijama koje je ExxonMobil testirao, pogonska grupa je dobila maksimalne prednosti u podmazivanju i zaštiti motora zahvaljujući Mobil 1™ tehnologiji potpuno sintetičkih motornih ulja.  

 

B2B Online E-Order

Bussines to Consumer

Odaberi ulje

Product Data Sheet

Safety Data Sheet