Mobil TM
Kontakt

ExxonMobil krucijalan za rezultate Red Bulla

12.05.2019

Formula 1 je takmičarsko okruženje gde i najmanji detalj  može značiti razliku između vrhunskog rezultata i potpunog izostanka poena. To znači da snažno partnerstvo između tima Aston Martin Red Bull i ExxonMobila ima ključnu ulogu u sedam pobeda u poslednje dve sezone i podijumima u tekućoj. Šef tima Red Bull  Christian Horner odgovara nam na zanimljiva pitanja.
ExxonMobil i red Bull započeli su saradnju 2017. Koliko je u Formuli 1 važan dobavljač goriva i maziva za dostizanje vrhunskih rezultata? 
C.H. Ekstremno je važan ovakav partner. Od kada smo ušli u saradnju sa ExxonMobilom, nivo tehničke ekspertize i stručnosti odmah je bio vidljiv. Ovo je postalo naročito izraženo od kada smo prešli na Hondu kao dobavljača pogonskih grupa za sezonu 2019. Razvoj goriva i maziva igraju ključnu ulogu u današnjoj hibridnoj eri, i svakim danom vidimo napredak zbog toga što Honda i ExxonMobil odlično sarađuju.  
2018. je sa četiri pobede za tim Red Bull bila najuspešnija u V6 turbo eri. Kakav uticaj je imao ExonMobil na formu tima Red Bull Racing?
C.H. Esso Synergy  trkačko gorivo i Mobil 1 ulja su bili presudni za uspehe Aston Martin Red Bulla. Bez pravog goriva i maziva u našim bolidima ne bi pobedili. Ova saradnja je toliko velika i važna da je teško opisati, a ja se nadam da ćemo vrlo uskoro nastaviti sa nizanjem pobeda.      
Koliko je drugačije raditi sa Hondom nakon toliko godina saradnje sa Renaultom?
C.H. Najvažnija stvar u radu sa Hondom je što je potpuno posvećena na Red Bull i Toro Rosso, što sa Renaultom nije bio slučaj. Renault je imao svoj fabrički tim i dobavljača goriva i maziva, a mi smo morali da čekamo u redu da bi probali naše motore. Jedino šrto smo bili u mogućnost da testiramo poslednju specifikaciju Renault motora u 2018., koja je koristila ExxonMobil proizvode, dok fabrički tim Renault to nije mogao. Sada naša saradnja izgleda potpuno drugačije. Honda gura ExxonMobil unapred, a ExxonMobil trenutno dolazi sa velikim brojem rešenja i proizvoda. Sjajno je videti da saradnja ovako dobro teče. Tim je duboko uključen u diskusije o hondinom razvoju i ulozi goriva i maziva u okviru razvoja. Ovo je saradnja u trouglu Aston Martin Red Bull Racing - Honda - ExxonMobil  u kojem svako donosi nešto svoje na „žurku“. 
Forma Maxa Verstappena na kraju prošle i početkom ove sezone je sjajna. Šta ste uradili sa njim da postiže ovakve rezultate u smislu sazrevanja i razvoja?
C.H. Max je ubacio „u višu brzinu“ prošle godine od Velike nagrade Kanade. Način na koji vozi od tada je potpuno impresivan. Tek ove godine u Bahreinu se završio niz njegovih neprekidnih plasmana na podijume, kojih je bilo šest. On je u drugoj polovini prošle sezone bio drugi po broju osvojenih poena odmah iza Lewisa Hamiltona, a tu formu je preneo i kroz celu zimu i predsezonske testove i prve trke ove sezone. Mi želimo da mu damo alat kojim će moći da se bori sa Ferrarijima i Mercedesima.Pierre Gasly je unapređen u tim Red Bull za ovu godinu. Šta mislite o njegovom teškom početku?
C.H. Pierreu treba samo malo vremena. Velik je korak ući u glavni tim Red Bull iz juniorskog Toro Rosso tima. Australija je bila jako izazovna, u Bahreinu je vozio solidno, a potom ponovo u Kini. Odvezao je najbrži krug u trci i osvoji bonus poen, što je za njega mnogo značilo. U Bakuu je postigao najbolje vreme u Q1, ali morao zbog kazni da startuje iz „pit lanea“, pa je do odustajanja zbog kvara uspeo da se probije do šeste pozicije i odvezao svoju najbolju trku do sada. Ovo je doprinelo njegovom samopouzdanju i samo će napredovati unapred.  
Da li danas stižete da se trkate obzirom da ste se takmičili u Formuli Renault, britanskoj Formuli 3 i Formuli 2, pre nego što ste postali šef tima, i da li još uvek uživate u trkanju?
C.H. Ne, nemam više vremena da se trkam, ali rado prihvatim poziv od Lorda Marcha da vozim na Goodwood Revival manifestaciji, a nakon toga se pitam zašto li sam uopšte prihvatio. Nemam više potrebu da sednem za volan takmičarskog trkačkog automobila. Ali, ipak događaji kao Goodwood su zabavni, a trke i dalje veoma konkurentne… 

 

B2B Online E-Order

Bussines to Consumer

Odaberi ulje

Product Data Sheet

Safety Data Sheet